söndag 7 mars 2010

Tittut

Nu ha jag som vanligt hamnat lite på efterkälken igen..
Ingen ovanlighet.. det här med bloggande kanske inte riktigt är min grej?
Fast det är klart att då man väl tar sig tid är det ganska kul! :)

Vad har då hänt sedan sist?
Tjaa.. inte allt för mycket faktiskt!
Jag har fått ett till kusinbarn, en supersöt och pytteliten pojke! :)
Jag ljuger ju om jag säger att man inte blev lite sugen efter en såndär jätteliten igen efter att ha suttit och hållit i honom ett bra tag! :)
Men.. det får vänta ett tag till!
Jag vill att Vincent ska bli lite större i alla fall.. men men.. den som lever får la se! :)
Sen så har jag fyllt 21 också.. inte någon dunderfödelsedag direkt!
Var bara Marcus, Margitha, Lina och lilleman (Wilmer?), som kom förbi.. men födelsedagar är väl tänkt att dom ska dö ut med tiden..
Jag fick i alla fall 500:- på Toms kläder i Ånäset och 5 skraplotter av mamma och pappa, 500:- på Lord av lillebror, 150:- på Ljuva Hem av Marcus och Margitha, en URSÖT spargris, en "zipperfriend" med mitt namn på och en mammamugg av Erika! :)
Inte speciellt storslaget men är nöjd! :)
Får ju i alla fall köpa lite kläder.. :)
..och jag vann ju faktiskt hela 75:- på lotterna av m&p! ;)

Vincent fortsätter att göra framsteg, inte nog med att han har rest sig upp mot exakt ALLT som står upp en längre tid, sedan han var 6 månader, så "pratar" han nu så mycket att man nästan får sår i öronen, han skriker och gapar och ibland låter det som han riktigt skäller ut leksakerna när han sitter och leker!
Man kan inte bli annat än full i skratt ibland! :D
Ibland brukar han även titta på en då han "pratar" precis som att; Men hallå! Fattar du inte vad jag säger?

Men nej.. än är det inte så lätt! :)
Fast en sak säger han i alla fall och det tror jag han vet också.. "Mmmm, nam nam namnaaamm" då han äter och tycker att det är gott! :) och sen springer han runt i gåstolen och skriker "Nnejnejnejnej!" men de tror jag inte han vet om än.. haha! ;)
Dock har han fortfarande 6 tänder, men jag tror mig ha sett att nummer 7,8,9 och 10 är påväg nu också! ;)
Nummer 7 och 8 är jag i alla fall säker på! :)
Vägde och mätte honom i torsdags på 8 månaderskollen men jag vet inte vart boken är men om jag inte minns HELT fel så vägde han.. nej jag kan inte minnas!
Inte på pricken i alla fall.. 93.. nånting i alla fall och var 72 lång! :) trodde nästan att han skulle ligga över 10 kg med tanke på hur jävla tung han känns att vara! ;)
.. och han har äntligen förstått vad man har tutten till.. stoppar in och ut den alldeles själv gör han också.. Lilleman! :)
Och en sak till.. han har börjat kasta ner alla leksaker som man ger honom MED VILJA, lite halvjobbigt.. men man märker att han vet av att han gör det och tycker det är jätteroligt.. speciellt då han vet att alla i sin omgivning är dumma nog att plocka upp dom hela tiden! ;)

Tja.. det var väl det mesta tror jag.. Återkommer väl när jag har tid och lust.. säger väl som så många gånger förr att jag ska försöka bättra mig! :)

Simma lugnt! :)
/a

4 kommentarer:

  1. Hej hej... jag har inte bloggat på snart 1 månad. Jag har gjort ett uppehåll, så man får insperration. Ibland har man inget att skriva om helt enkelt. Visste tyvärrr inte om att du fyllde år, annars hade jag kommit! Men nästa år... om vi får ;) Hilding är på bättringsvägen nu, hoppas att vi kan bada på torsdag. Jätteskoj att läsa om lilla Vincent .. duktiga killen ;)! Ni får ha det så bra! POK!

    SvaraRadera
  2. Oj...han växer verkligen så det knakar. Jag missar en hel del. :( Är jättekul att följa er via din blogg, så ge inte upp! Lite är bättre än inget. :)

    Pussa på Vinne från faster och ge min bror en bamsekram från systeryster.

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Ja köp han LÄTT av dig om du ska sälja han ;) Om ja få sean först ;) ;)

    SvaraRadera
  4. Dom växer verkligen fort dom små :) Snart springer han ska du se :P
    Jag tänkte det du skrev om symaskin. Ni ha int nån liggandes hemma, typ mamma, eller nån annan? Det funkar galant med en gammal maskin med.
    Hoppas allt är bra med dig :) Kramar!

    SvaraRadera