onsdag 25 november 2009

Sjukling!

Ja, han har faktiskt klarat sig rätt länge utan att bli sjuk tycker jag men nu har även lillen fått testa på att det faktiskt inte är så roligt!
Stackars liten, hosta snuva och feber! :(
Men han är på bättringsvägen i alla fall, betydligt gladare idag än igår.. :)
Men det kan ju vända.. han var i alla fall feberfri kring 11 så.. :)

Lutar i alla fall åt rätt håll! :)

Idag ska Raoul ta sprutan tror jag, det lät så då han var hem på lunch i alla fall.. :)
Det blir nog bra, då har vi tagit den båda 2 :)
Måste ringa till BVC också och höra hur det blir med vaccinationen vid 5 månaders åldern, han är ju trots allt det nu på fredag :)
Verkar som dom har glömt bort oss för vi har inte fått nån tid eller så, och ingen hälsoundersökning vid 4 månader heller.. :/
Känns som dom har lite dålig koll, men det kanske är upp till oss själva att komma ihåg allt sånt?
Jag satt och tittade i hans journal härom dagen och då såg jag ju att det stod upptaget vid vilka åldrar man ska gå på koller, och jo.. där stod det 4 månader men ingen har tagit kontakt.. för inte sitter man väl och tittar i journalen varje dag för att man själv ska komma ihåg allt sånt?
Aja, ska inte börja låta allt för bitter nu! ;)

Måste äta nått nu innan jag trillar av pinnen tror jag, sen blir det att diska och småplocka lite.. damsuga och skura.. :)
Måste ju fördriva tiden lite..
... så det blir helg och julpynta nån gång!!! :D

Simma lugnt! :)
/a

1 kommentar:

  1. Vi hade inte heller nån koll vid 4 månader. Sen fick vi ingen tid för vaccination när hon va 5 månader heller utan den fick vi nu när hon va 5,5 månad. Tror det beror lite på när barnläkaren är i Robban...

    Hoppas ni kryar på er snart!

    SvaraRadera